Laserova dioda

Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:49:27 CET 2004

V dobe, kdy jsem delal diplomku na tema degradace LED diod, uz Japonci umeli
vyrobit polovodicovy laser pro trvaly provoz. U nas se darilo vyrobit
laserovou diodu pro pulsni provoz a zivotnost byla cca 200 hodin. Dislokace
v monokrystalu snizovaly ucinnost, takze pro laserovy efekt se musel zvetsit
proud tak, ze by to dioda v trvalem provozu nevydrzela. No a pri pulsnim
provozu se tepelnymi soky sirily dislokace a postupne to odchazelo. Tem
Japoncum stacil mensi proud, proto to vydrzelo trvaly provoz. Takze je
otazka, jake diody se davaji do tech ukazovatek.Asi nejake mimotolerantni.
Tak se nedivte.

Andel