NiCd

Petr Vasek petr.vasek
Středa Březen 17 11:49:22 CET 2004

At 14:22 7.11.2000 +0100, you wrote:
>Dobry den,
>pri uklidu jsem narazil na 15let stare NiCd akumulatory.
>Voltmetrem jsem na nich nameril nulove napeti.
>Je sance je pouzivat? Myslim jestli neni nejaky specialni
>postup (vicenasobne nabiti a vybiti) jak jim vratit vetsi
>cast puvodni kapacity.
>
>Dik Petr Nehasil

Co se tyce NiCD akumulatoru, tak je situce znacne jina
nez u Olova. U tohoto typu akumulatoru neprobiha proces
sulfatace, takze hlubokym vybitim se neznici.
Dokonce se doporucuje tyto akumulatory skladovat ve vybitem
stavu.
Ze svych ucnovskych dob si vzpominam na 12 V NiCD akumulatory
ktere byly i 50 let stare a delali jsem jim "udrzbu".
Elektrolyt se z nich vylil, akumulator se nekolikrat proprachl
vodou aby se z nej vyplachly usazene kaly (tady je riziko,
ze se pri vyplachovani akumulator zktratuje, da se mu pomoct
proudovym narazem, ale vysleden neni zarucen).
Pak se umichal novy elektrolyt - v tomto pripade louh sodny
v patricne hustote. Akumulatory se normalne nabily a kupodivu
vsechny normalne fungovaly. Kapacita nebyla sice 100%-ni,
ale tak 50-70% urcite.
Tento postup samozrejme nejde pouzit na akumulatory typu
monoclanek, ale nez je zahodite, tak je alespon nabijte,
myslim ze nemusi byt mrtve, zalezi v jakem stavu byly, nez
je nekdo odlozil, jak je tesne pouzdro apod.

Masinka