NiCd

Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:49:21 CET 2004

Jake baterky to jsou? Pokud je to otevreny system (se spuntama a s tekutym
elektrolytem), potom 15 let neni zas tak mnoho. Stejne starou baterku (10
clanku KPL24) mam na sviceni ve sklepe. Nabijim jednou za ctvrt roku a louh
menim dle predpisu vyrobce jednou za 2 roky. Vymena louhu se dela pri
vybitych clankach a po vymene delam 1 az dva formovaci cykly (vybiti -
nabiti). Louh nemicham, privezu si ho namichany z Raskovic nebo z nektere
ZOS, kam mam zrovna cestu - jen moje ekologicke citeni trpi, kdyz stary louh
leju do odpadu (obsahuje praskove kyslicniky kadmia). V nymburske ZOS ve
starem louhu myli podvozky, nez jim to hygiena zatrhla. Baterka ma jeste cca
70% kapacity a jeste hodne dlouho vydrzi.
    Pokud ale mate uzavrene clanky, asi uz ani to formovani nepomuze. Zkuste
je cca 2x nabit a vybit a pri druhem vybiti merte kapacitu (podle casu, kdy
pripojena zarovka zacne viditelne slabnout, nebo voltmetrem - pokles na 1V
na clanek). Pokud bude kapacita alespon 50%, formujte dal, dokud bude
stoupat. V opacnem pripade zaneste do trideneho odpadu.
                                                            Andel