ds1820

plupinek@synthesia.cz plupinek
Středa Březen 17 11:49:17 CET 2004

Ja jsem informace ziskane predevsim z teto konference (velike diky panum
Pouchovi a Kralovi) setridil je, zkusil v praxi a nejakych vysledku dosahl.

Prvne je treba rici, ze informace, uvedene v datasheetech jsou spise pro
laboratorni podminky. Zapojeni  s pasivnim pull-up prestava chodit nekde u
20 metru (ale vyjimky se najdou). Doporucuji zapojit dle datasheetu aktivni
pull-up, mam to vyzkousene s BF256. Tim se zrychli nabeh zpet do jednicky.
Dalsi, a vetsi, problem je v tom ,ze linka se chova jako indukcnost a pri
strme hrane do nuly nekolikrat zakmitne. V AN108 je na to obvod, ktery
zajisti sklouznuti do nuly za 3 az mikrosekundy. Ja jsem pouzil neco jineho
- viz dale (ale je to prasarna). Pasivni pull-up doporucuji 4k7, minimum je
1k5. Duvod je ten, je na strane cidel se do nuly stahuje maximalne proudem
4mA (sink). Mam zapojeno 22 cidel na lince 130 metru. Puvodne jsem pouzil
twist kabel, CATEGORY 5, ale jiz nikdy vice !!! Pouzil jsem kabel ALARM4C z
GM za cenu asi 5Kc/m. DQ je pripojena na +5V pres aktivni pull-up a jeste
premostena rezistorem 820 ohmu z toho duvodu, ze (esteti prominou) driveru
da vetsi praci DQ stahnout do nuly, trva mu to dele a nevznikne zakmit !!!
Dalsi vec, ktera me stala 14 dni zdrzeni je to, ze je nenapadna zminka o
topologii typu BUS, tedy je nutno tahat linku az k cidlu, zadne paralelni
odbocky, pak vznikaji odrazy a nechodi to.

Snad jsem trosku osvetlil situaci ohledne komunikace s DS1820, ktera me
stala mesic laborovani, spousty vytrhanych vlasu a bezesnych noci (resp.
noci plnych prubehu na osciloskopu).

Petr.