Napajeni laserove diody

Vladimir Myslik xmyslik
Středa Březen 17 11:49:16 CET 2004

On Mon, 13 Nov 2000, [iso-8859-2] Vladimír Anděl wrote:

> Mohl by mi nekdo vysvetlit. k cemu je u laserove diody optika? Z principu by
> laser mel vysilat koherentni a tedy i rovnobezny paprsek a misto toho se to
> musi dohanet cockou. Ponekud nechapu.

Ono to sviti sice koherentne (stejna faze) ale ne rovnobezne protoze ty
zrcadla jsou u sebe asi blizko. Kazdopadne to sviti jako PN prechod na
LEDce ale mnohem mensi plocha. Laserovitost se odviji od toho ze je to
monochromaticke se stejnou fazi.

Za timhle je kolimator ktery je spesl tvaru (asfericky apod...) aby to
dalo ten pozadovany paprsek.

Lada

>                                                                 Andel

> GM

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try addresses below)
xmyslik @  aldebaran.feld.cvut.cz
http://aldebaran.feld.cvut.cz/~xmyslik/www/