ds1820

Pavel Rotter PavelRotter
Středa Březen 17 11:49:15 CET 2004

Dobrý den,

můj dotaz byl spíše takový, abych se zorientoval co bylo v pozadí (jaké bylo
zadání) Vašeho řešení. Škoda, že jste nakonec musel použít hvězdicový rozvod
datových kabelů (jestli jsem to dodře pochopil), protože tím to celé trochu
ztratilo na lesku....

Co se týká podobných úloh, řešení je vždy individuální dle toho v jakém
prostředí jsou snímače, pro jaký rozsah, kudy vedou kabely, na čem budou
data zpracovávána... Jsou zde i další faktory, například většina zákazníků
chce snímač schválený příslušnými zkušebnami a hlavně snadno dostupný jako
náhradní díl (tedy upřednostňují stadartizované typy). Další faktor je doba
realizace, která musí být většinou velmi krátká.... Ale myslím si, že
největší rozdíl bude asi ve zpracování dat, "průmyslové" úlohy bývají
většinou postaveny na programovatelných automatech (PLC např. Simatic,
Bernecker+Reiner, Omron...) a připojení snímačů je většinou přes k tomu
určené vstupní jednotky. Rozhraní bývají většinou využita pro připojení
komunikačních panelů či rošiřujících modulů (slave). Dnes zkrátka když si
někdo objedná řídicí systém (či řízení nějaké technologie) chce to na klíč,
s perfektní dokumentací, s revizemi, prohlášením o shodě, seznamem
náhradních dílů a zajištěným servisem...

Vaše řešení je ekonomicky o něčem jiném (pro daný účel asi nejlevnější) a
nízké náklady na materiál nelze zpochybnit (ale kdy by jste někomu účtoval
tu práci, kterou jste na tom vykonal v obvyklé sazbě cca 400,-- na hodinu,
také by ho to nevyšlo zrovna levně) a protože to děláte tak trochu jako
hobby tak Vás vyšší pracnost tak nebolí....

Kdybych něco takového kutil, asi bych použil SMT160 + MAX485 (481) a
komunikační linku RS485, kda je síťování snazší... např.
http://www.sensorsci.com/tempspec.htm

S pozdravem Pavel Rotter

za NEWTE spol. s r .o.
Jateční 847