APC Smart UPS akumulator

Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:49:13 CET 2004

> Nevim sice, co to je levne,  ale ja jsem akumulatory
> do UPSek od APC kupoval od autorizovaneho
> servisu (Softtronik Ostrava). Vim, ze to zni "draze",
> ale nektere typy UPSek je treba zkalibrovat a to
> udelaji jenom v servise (UPSka si pamatuje
> charakteristiky (nabijeci/vybijeci) akumulatoru
> a ten novy by vam asi nabijela blbe).
  Nabijeni se omezuje (konci) pri dosazeni prislusneho napeti baterie. To
napeti je snad pro vsechny olovene baterky stejne. Ta kalibrace nejspis
souvisi se zjistenim presne kapacity baterie, aby UPSka pri vybijeni
ukazovala, kolik toho v baterce jeste je. Jenze kapacita baterky se casem
meni, takze bych z toho nedelal prilis velkou vedu.
                                                                Andel