Elektrostaticky citlive soucastky

Pavel Rotter PavelRotter
Středa Březen 17 11:49:11 CET 2004

Tak, tohle je síla, chcete ho zabít!!! Doporučuji nastudovat ČSN 33
2000-5-54, ČSN 33 2000-4-46, ČSN 33 200-4-41, ČSN EN 61010-1 a ČSN
EN6100-4-2.... Je třeba si uvědomit, že ochrana součástek nesmí mít přednost
před 'ochranou před nebezpečným dotykem' (součástku vyměníte, chlapa
těžko)....

> 3. konstrukter by mel byt spojeny s deskou, napr pres naramek
> hodinek pres
> odpor 100kohmu nebo o neco mensi.

Doporučuji použít atestované náramky na suchý zip, s připojovací zdířkou -
pouze profesionální výroby !

> 4. nevhodna je trafopajka!!! napetove spicky na hrotu
> soucastku znici.Hodi
> se mikropajka se zdirkou pro vyrovnani potencialu(to byva vetsinou v
> katalogu uvedeno) Teplota ma byt 300° az 400° stupnu
> 5. Merici pristroje jsou vetsinou jednim vyvodem k zemnicimu
> plosnemu spoji,
> tento vyvod pripojujeme prvni a odpojujeme posledni. U sitove
> napajenych
> meridel  zajistime spolecne zemneni s pracovni deskou. Pokud
> je v pristroji
> transformator bezpecnostni tridy II, nemusime jej zemnit.

Transformátor uvnitř přístroje je nezajímavý, přístroj jako celek by musel
být proveden jako 'elektrický přístroj II. třídy'

S pozdravem Pavel Rotter

za NEWTE spol. s r .o.
Jateční 847
415 01 TEPLICE