taky zarivky - Re: seriove zapojeni zarivek

Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:49:03 CET 2004

S menicema mam bohate zkusenosti, znam spoustu variant, ktere nechodi. V
byvalem podniku (pred r. 89)jsme meli vymyslet neco misto vysoce poruchovych
a piskajicich menicu z NDR do osobnich vagonu. Ten menic byl dvojcinny s
prizhavovanim a temer tvrde transformoval napeti z baterie. Vykon se ridil
stridou, ale symetricky. Byl tak slozity, ze ho nikdo nechtel opravovat.
Vyvinuli jsme jednocinny rezonancni menic, ktery shodou okolnosti chodil a
dodnes s tim svitim ve sklepe. Potom jsem jako "velky machr pres menice"
mlademu koupil zarivky k akvariu, namaloval schematko a nechal ho tvorit.
Potom jsem ty civky nekolikrat premotaval, menil zcernale zarivky,
konzultoval to s konstrukterem z Tesly Holesovice a nakonec jsem to zahodil.
Jeste to chcete vyvijet? Velmi zalezi na tvaru proudu. Musi byt symetricky,
jinak zacne jeden konec cernat. Mel jsem menic, ktery nakmitaval zapalovaci
napeti na seriovem LC obvodu.Ten kond, co byl paralelne k zarivce, ji taky
asi nicil.
Ten puvodni, co mi chodi, je zapojeny podobne. Jenze pracuje s rovnou
zarivkou 12W, k tem dalsim jsem daval ohnutou (ze by rozdil v technologii?)
                                                                       Andel