Skutecna rychlost 56k modemu

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 11:52:49 CET 2004

56k modem, neboli ITU-T V.90 je urcen specialne pro dial-up pripojeni
k Internetu, tedy hlavne stahovani dat, a ma skutecne asymetrickou
rychlost. Na strane providera se musi pripojit primo na digitalni trakt
(pouziva takovou fintu s oblbnutim prevodniku na strane uzivatele),
proto je dost tezke jeho digitalni stranu provozovat podomacku.
  Vsechny ostatni telefonni modemy (pro komutovane linky) bud plne
symetricke (V.34 - 28800 b/s resp. 33600 b/s), asymetricke
s prepinanim smeru behem prenosu (proprietarni protokoly US Robotics,
Telebit) nebo volitelne pri navazani spojeni (starodavny
V.23 - 1200/75 b/s).
Ales Prochaska