Re: Nahrávání z gramofonu

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:52:45 CET 2004

>Nejjednodussi je oriznout frekvenčně pásmo - proti šumu. Pak ale existuji

To se hodí leda tak na staré šelakové desky, které chodí do 8 KHz, ale šum
mají podle kvality přenosky ještě daleko výš.

>specialni filtry, ktere vyradi typicke poruchy - skrabance na deskach nebo
>drop-outy na pasku. I kdyz tohle je pry nejlepsi udelat rucne (misto proste
>vynechat)
Existují programy, které pracují (snad prý) na principu korelace. Ke každému
tónu, který vyhodnotí, se otevře filtr na jeho kmitočtu a násobcích. Šum,
který je všude jinde, se potlačí. Slyšel jsem takto upravený záznam  ze
šelakové desky a bylo to skoro jako z LP.
Odstraňovat lupance ručně jde jen když těch záznamů není moc. Jinak je to
šílená práce.

                                                Vláďa Anděl,
www.mirnet.cz/vaelektronik