Parametry par. portu PC

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 11:52:36 CET 2004

 Zdravim!

> Zdravim
>
> uz je to davno a nemuzu si vzpomenout - na par portu PC jsou na datovem
> vystupu 8bit out otevrene kolektory nebo z toho tece i nejaky proud v
> log 1 ? Chtel bych tim budit optron na vzdalenost asi 5-8 metru .
"Tvrdost" vystupnych bitov na paralelnom porte zavisi od rezimu, v
ktorom port pracuje. V novsich zakladnych doskach sa to da volit v
BIOS-e: SPP, EPP, ECP
-SPP (standard paralel port): vystupy maju pull-up ale dost slabe,
preto s tymto rezimom nedosiahnete vacsie vyst prudy v log.1.
Datove piny D0-D7 su v tomto rezime iba vystupne. Vstupne piny
maju pull-up.
-EPP (enhanced PP): vystupy su tu teraz tvrde aj do log.1. To je
vhodne aj pre Vas pripad. Samozrejme, ze do log.0 su vystupy
este tvrdsie. Ak chcete pouzit D0-D7 ako vystypy, treba prepnut
smer premosu na vystup. Vo vstupnom rezime su totiz piny takmer
ako CMOS vstupy, tusim s velmi velkymi pull-up - takze ak chcete
sem pripojit optrom, tak odporucam externy pull-up. Obojsmerna 5-
bitova cast portu ma v tomto rezime pull-up a do log.0 je
dostatocne tvrda. Ako vstup by sa tiez dala pouzit aj bez externeho
pull-up (zalezi ake chcete rychlosti a kapacite optronu).
Vstupne piny su takmer CMOS-vstupy (mozno ze tam su velmi
velke pull-up).
-ECP : plati vsetko to iste ako pre EPP, ale tymto typom portu
moze simulovat aj SPP aj EPP aj PS2 aj ine rezimy (co sa tyka
HW vystupov). Inak je to velmi vdacny rezim, ale dost zlozity - viac
informacii je na www.fapo.com.

> Pripadne jak je to na vstupu 5bit in - stacil by tam vystup z optronu (CE)
> ne tech 5-8 metru nebo se tam musi dat pull-up odpory ?
>
> Rychlost pulsu predpokladam max 1000-2000 Hz ...

Kvoli jednoduchosti programovej obsluhy odporucam rezim EPP:
vystupnu LED budit voci VCC (externe napajanie), alebo z D0-D7 aj
voci zemi (utiahne to - odskusane). Ako vstup pouzit input pin s
externym pull-up voci VCC, alebo obojsmerny pin (ale aj tu
odporucam pull-up: jeho velkost urcit experimentalne). Ako VCC
pouzite napr. iny pin D0-D7, na ktory zapisete log.1 - teda ide to aj
bez externeho zdroja napatia (ziadne zemne slucky).

 Cauko
								Igor

Ing. Igor Cesko
Vyvoj a informacne technologie