RS-485 + napajeni ???

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 11:52:34 CET 2004

 Zdravim!

> Potrebuji v prumyslovem prostredi natahnout celkem dlouhou RS485 (radove stovky metru)
> s RS-485 povedem i napajeni pro zarizeni +5V tj. povedem celkem 4. vodice A, B +5V zem.
>
> Otazka je,  je lepsi nechat zem napajeni jako plovouci nebo ji natvrdo uzemnit ???
>
> Děkuji

My takto napajame a komunikujeme s 60 jednotkami (80C2051) po
RS422 v prostredi ciachovne elektromerov (230V, 120A, snimace
otacok elektromera). Napajanie je vsak rozdelene : na kazdych 10
snimacov jeden zdroj a napajane je to z dvoch stran (lebo jeden
snimac ma odber cca 70mA az 100mA a ide to po telefonnych
kabloch). V kazdom snimaci je 7805 stabilizator, lebo ubytok na
telefonnych kabloch je v zavislosti od zdroja az do 2V. Zdroj dava
napatie cca 9V a je zemneny.
 Inak pre zaujimavost takymto sposobom sme mali postavene
zariadenie na RS422 s 240 snimacmi a chodilo to bez problemov
na 115baudoch (preto sa cudujem clankom, ktore hovoria o max.
30 zariadeniach na RS485/422). Dlzka vedenia (tlf. kabel) bola cca
300 metrov.
 S pozdravom
							Igor

Ing. Igor Cesko