V jakem SW a HW programujete PICy?

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:52:29 CET 2004

Zatim zacinam a je to slozite. Programator si stavim podle pana Dubaje.
Protoze puvodni obrazek tistaku byl pro vytvoreni filmu nepouzitelny,
prekreslil jsem to ve Formice. Az mi to bude chodit, mohu soubory dát nekam
na net.
Ohledne SW zatim nevim. Mam tady celou sbirku od asm pres Paralax az po
cecko. Potrebuju udelat pomerne jednoduchou aplikaci a asi se stejne nevyhnu
tomu, abych se ty picove instrukce naucil. Kdyz delam s Atmelem v cecku a
nejsem si jisty jestli jsem blby ja a nebo prelkadac, taky se divam na
meziprelkad do asm (soubor lst) a mnohokrat mi to pomohlo. V soucasne dobe
prochazim dlouhy seznam procesoru v katalogu GM a na CD Microchipu a
zjistuji, ze vybrat si neni jednoduche. Pro vyvoj jednoznacne 16F84 ale
potom? 12C508 by mozna stacila, ale ma jinak vyvody a ma i jine odlisnosti.
16C54 s 0,5 KB pameti je drazsi, nez 16C58 s 2 KB ?!. Navic zjistuji, ze ne
kazdy procesor umi vsechny rezimy oscilatoru. Potrebuji nizkoprikonovy mod s
krystalem 32 KHz (to je jediny duvod, proc to nedelam s Atmelem) a jeste ani
nevim, jestli to 16F84 umi (CDcko mam z roku 97 a tam jeste neni).

Ladici prostredky jako napr. emulátory a simulaci obsahu registru
nepouzivam, protoze v dobe, kdy jsem zacinal s procesory 8080 a pozdeji
8048, nic takoveho nebylo a kdyz jsem presel na procesory 51, zacal jsem
programovat v cecku a chyby typu prepisovani registru a jine nesmysly mi
prekladac nedela. Uplne mi staci, kdyz si k procesoru pripojim displej a vse
potrebne si vypisu.
                                            Vlada Andel,
www.mirnet.cz/vaelektronik