Kalibrace krystalu v obvodu RTC s DS1307

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 11:52:28 CET 2004

Hello psolc,

středa, 24. května 2000, you wrote:

> [...]
pvlsc> dokalibrovat?

pvlsc> pripojen

pvlsc> pripojenim kapacity

pvlsc> Pripojenin kondenzatoru oscilator zpomalit jde, ale jen ve velmi male mire.
pvlsc> Pak cely oscilator vypadava. 30s denne je jiz dost. Cesta vede spise ve
pvlsc> vymene krystalu s vyssi presnosti, nebo je proste zkouset vymenovat. Pozn.
pvlsc> Toto jsem zkousel u krystalu 8MHz, 32K se mozna chova jinak.

Ja jsem to kdysi zkousel s budikem. Kdyz jsem pripojil kondenzator
paralelne ke krystalu, kmitocet se zpomalil, a kdyz jsem ho pripojil
do serie s kondenzatorem, tak se zrychlil. A slo to nastavovat v
docela dost velkem rozsahu. Ale 30s/den je opravdu hodne. To by asi
donastavit neslo. Ale mam takovy dojem, ze tam byl zrovna krystal
32,768kHz, a stejny byl i v nekolika digitalkach, ktere jsem mel
rozkuchane.

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>
  http://afilip.kgb.cz
        ICQ:64650313

Pozor !! Tato zprava obsahuje viry. Necist !!