'Posilovac' TV signalu

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:54:05 CET 2004

Zdravim

dovolim si jeste par dotazu k TV problematice -

> Ale kvalita signalu se da trochu posoudit i bez mereni. Pokud mas v
> obraze sum(zrneni) je signal opravdu slaby a je potreba ho zesilit.
> Pokud mas v obrazu odrazy(duchy) tak ti zadny zesilovac mepomuze. Bud
> mas spatne natocenou antenu a nebo tam mas opravdu spatny signal. Pokud
> budes mit pres obraz vodorovne pruhy, ruzne se klepajici a rozpada se ti
> synchronizace, tak je signal moc silny a kmita ti treba zesilovac(jestli
> tam nejaky mas) a nebo uz limituje tuner(pozna se to spatnym
> nekontrastnim a tmavym obrazem). Uroven pres 90dBuV uz snese maloktera
> [...]

Moje problemy spocivaji v tomhle - na TV zhruba dva programy jdou dobre
bez znatelnych chyb a zhruba tri jsou uchazejici ale pri podrobnem
zkoumani je videt mirne zrneni - treba na vetsich stejnobarevnych
plochach. Na TV karte to vypada tak ze treba kdyz je na obrazku postava,
tak svisla linie neni tvorena cistou carou ale je slozena z vodorovnych
carek vzajemne mirne posunutych a celkove je obra horsi nez na TV - ty dva
dobre programy jsou jako ty tri horsi na TV a ty tri horsi jsou zase
patricne slabsi. Cele to funguje tak, ze dva baraky spojene k sobe maji
spolecnou antenu, spol. smesovas/zesilovac ktery ma dva vystupy a odtud to
vede do kazdeho baraku. U mne to znamena ze zhruba po deseti metrech od
zesilovace je PBC21 ve zdi - jeden fous jde ke mne a druhy dolu na TV.
Dole je u TV rozbocovac (takovy ten co se kupuje v drogerii :-) a z nej
to jde na dalsi TV dole a u mne byl asi 2m kabel od PBC21 do TV a ted jsem
tam pridal zase podobny rozbocovac - na privod jde kablik od PBC a jeden
vyvod je zapichly v TV z druheho vyvodu jde 7,5 m kabel do karty.

> Mohu ti doporucit komponenty od firem TESON nebo LPS, dobry je taky
> Vesely, ale je trochu drasi. Teroz je jeste pouzitelny. Naprosto nic
> nekupuj od firmy IVO. Od nich snad jeste nefungovalo nic co vyrobili :-(.
> BTW:TESON a LPS delaji dvoustupnovy zesilovac s rozbocovacem, ale ten
> nekupuj, nechodi jim moc dobre, ma trochu sklony ke kmitani a pouzity
> rozbocovac ma male oddeleni. Lepsi je pouzit samostatny zesilovac a
> rozbocovac.

Takze jsem dnes navstivil jednu elektru kde maji i specializovane oddeleni
na TV anteny a nabidli mi IVO :-) Kdyz jsem IVO nechtel tak tam meli jeste
TEROZ - nabizeli mi aktivni rozbocovac se ziskem 15dB - i s napajecem tak
za 500. A hrozne se divili proc nechci IVO , co proti nemu mam ....

Co myslite mam vzit ten TEROZ ? jiny vyber nebyl - no taky se muzu zkusit
zeptat i jinde ....  V uvahu by zrejme pripadalo zapojeni za ten PBC21
na vystup, pak nejake zesileni a rozboceni a zapichnout to do TV a VGA.

|                             petrsi@jcu.cz                              |