MPU (PIC) + 230V ?

TomasR tomcopy
Středa Březen 17 11:54:00 CET 2004

>Potrebuji programove ridit otevirani triaku, jako nejednodusi reseni me
napadlo toto:

>PIC12C508 ridi triak, pruchod faze nulou snima primo z faze pres R 20M a
ovladani je zajistemo z ridiciho MPU
>pres 1 nebo 2 vodicove rozhrani.
>
>V fungovani nevidim problem, ale v absenci galvanickeho oddeleni ano.
>Napalo me napajet PIC primo v 230V pres C,R a komunikaci s pridicim MPU
oddelit optocleny, ale zda se mi to zbytecne slozite
>(napajeci napeti +5V je k dispozici).
>
>Nenapada Vas jednodussi reseni ?
>
>Nemam s PIC zadne vetsi zkusenosti a vadi mi absence elektricky
prepisovatelne pameti programu, nevite zda nekdo nevyrabi neco podobneho
>v kategorii x51 (male pouzdro, interni hodiny a obvod RESET)?
>
>Dik

A co pouzit optotriak ? Tim oddelis vykonovou cast od ridici. K detekci "
nuly " pouzit optoclen. Pokud chces galvanicke oddeleni, tak je nezbytne
optocleny pouzit. Nic jednodussiho neni. Nebo jeste pripada v uvahu varianta
s odd. trafkama. Ale to je ponekud morbidni reseni.

Tom