'51 s PWM

Zdenek Hanak jr. hanak
Středa Březen 17 11:53:56 CET 2004

Mozna Vam pomuze nasledujici. Dva vyznamni vyrobci klonu 51 maji na
strankach i Product Selector, kde nastavite sve pozadavky na cip
a pak si vyberete ten nejvice vyhovujici.
Philips:
http://www-eu2.semiconductors.com/mcu/products/80c51/
Atmel:
http://www.atmel.com/atmel/products/select20.htm

Bohuzel, pokud vim, tak Atmel (Temic je "an Atmel company") neprodukuje
zadny klon, ktery by mel PCA nebo PWM. Nevim to ovsem jiste.

Philips produkuje kolem 7 az 10 klonu s PCA a cipy od nich se daji pomerne
slusne sehnat (tlumocim, na vlastni kuzi nemam vyzkouseno). Ja osobne uspesne
pouzivam P89C51RD+ (5-kanalove PCA), ale neni to ROMless.

51 muzete zkusit hledat i u Siemense. Protoze se jejich cipy u nas pomerne
hodne pouzivaji, muzete mit uspech v distribuci.

Jestli trvate na pouziti ROMless (asi mate nejake existujici zarizeni) tak to hledani
budete mit tezsi. Pokud Vam staci libovolne 51 jadro, tak by nejlevneji vysel
asi klasicky AT89C2051 (2kB Flash)(da se velmi snadno sehnat). Nema sice PWM, ale
2 KHz by se s prijatelnou presnosti dalo stihat softwarem. Idealnim resenim
by byl treba AVR AT90S2313, ktery ma taky 2kB Flash a celkem slusny PWM generator,
da se taky snadno sehnat ale neni to 51ka.

Aniz bych se chtel zapojit do neplodne debaty kolegu (tusim se tykala PICu atd.),
je treba konstatovat, ze zalezi na aplikaci. V soudobe nabidce procesoru si urcite
vyberete.

Zdenek Hanak jr., hanak@manes.skm.vutbr.cz
Student: Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, Brno University of Technology
Representative of company: DOT, Na drahach 814, 686 04 Kunovice, Czech Republic
dot@hitech.cz, http://dot.hitech.cz/, MaR Solution Provider