VGA-TV

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 11:53:50 CET 2004

Date sent:      	Tue, 14 Mar 2000 13:50:51 +0100
Send reply to:  	hw-news@list.gin.cz
From:           	"Ladislav Hruska" <hruska@oez.cz>
To:             	Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Subject:        	VGA-TV

> Dobry den ,
> nevite nekdo o nejakem zarizeni ,ktere by se pripojilo na vystup VGA karty a
> jehos vystupem by byl TV signal? Neco jsem sice nasel , jmenovalo se to AVer
> Key+PAL ,ale  cenou  toho zarizeni jsem byl prekvapen cca 5000Kc, coz je vic
> nez nova graficka karta s vestavenym TV vystupem .Mel jsem predstavu ze neco
> takoveho by se melo dat kooupit za par stokorun (coz je rozdil mezi
> vpodstate stejne vykonou kartou bez TV vystupu a s TV vystupem ).
> L.Hruska

Coz je prave propastny rozdil, ta karta to ma pouze jako privazek,
a predevsim ma primo pristup k obrazovym datum, tj. muze
generovat primo TV signal. Kdezto ten prevodnik musi hned nekolik
veci:
1) Zavesit se synchronizaci na generovany VGA signal.
2) Navzorkovat data z VGA vystupu do vyrovnavaci pameti
3) Vyslat je v odlisnem casovani ven na TV vystup.
V podstate je v tom prevodniku grabber VGA signalu a TV karta.
Takze se neda predpokladat, ze to bude lacine.
Amatersky se to v dobe standartnich VGA karet dalo delat tak, ze
se VGAcku vnutily parametry tak, aby generovalo TV
synchronizaci (obraz pak neslo poslat na monitor) a vysledek se
pomoci modulatoru namoduloval do PALu.

bye, Radek (benedikt@lphard.cz)