89c51

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:53:44 CET 2004

On Sun, 19 Mar 2000, V?clav Hru?ka wrote:

> Diky za rady,
>
> jenze mam zase vyzkousene, ze ikdyz odpojim vstup od watchdogu
> a vznikne RESET tak se 89c51 nezresetuje. Bezi si dal a nijak
> nereaguje. Vstupy jsou porad mrtve a pomuze uz jedine vypnout
> napajeni.

Taky jsem udelal takovou zkusenost.

> Napadla me takova zbesilost (asi to ale neni moc primocare)
> vystup z watchdogu pripojit na tranzistor, ktery bude v ceste
> napajeni pro procesor. Pri resetu odpoji napajeni a procesor
> se vynuluje. Nejvetsi sranda ale je, ze tech ovladacu po republice

A podobne jsem to nakonec resil.

> je uz dost. Jednodussi by bylo vymyslet nejaky vstupni filtr
> proti ruseni. Slysel jsem (a videl) ze se dava takovy filtr
> s kondy do napajeni. Je to dratek ohly do U a na nem jsou
> dva feritove valecky. Ma to stat cca 4,- Kc. Nevite kde se to
> da koupit? A jakou to ma ucinnost ? Videl jsem to v lekarskych zarizenich
> kde asi maji dobre zmakle ruseni.

Myslim ze tenhle filtr je dobry spis pro napajeni zarizeni ktere to
ruseni vyrabi, ale ve Vasem pripade neni vubec jiste ze to tam leze
po napajeni. Taky to muze zpusobovat napeti naindukovane na vstupech
nebo vystupech jednocipu. Asi by to chtelo nejake EMI mereni, jenze
to je dost narocne. Takze asi zbude jen prohlednout zapojeni a zkoumat
zda nekde na vstupech jednocipu nevznikaji smycky s velkou plochou
na kterych by mohlo vznikat napeti pri pruchodu elmag. pole.

|                             petrsi@jcu.cz                              |