230st to 5V/75mA

Tony Malecky clouseau
Středa Březen 17 11:53:44 CET 2004

Ahoj.

No, sam podobnej princip pouzivam v prumyslovych regulatorech jako binarni
vstup 230V, kde privedenim napeti procesor provede nejakou akci. Oddeleno
samozrejme optoclenem, k tomu jeste dioda chranici prechod v zavernem smeru,
pak rezistor na vstupnich svorkach asi 1M, pro vybijeni po odepnuti napeti a
pak v serii s C jeste rezistor asi 1k, proti proudovym spickam. Ztrata na
nem je v provoznim stavu minimalni.
Jo a videl jsem stejnej princip ve spotrebni elektronice, mixer ktery mam v
kuchyni je od Philipsu a napajeni jeho procesoru je udelano taky pres
kondenzator, neco kolem 1uF...

Tony OK1HMA