Meandry na plosnaku

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 11:52:17 CET 2004

  Zdravim,

Tak ja som si toto vsimol na vsetkych rychlych kartach, napr. sa
mozete pozriet na AGP karty. Vysvetlenie som mal pre to, ze to je
kvoli oneskoreniu pri vysokych frekvenciach zbernice, lebo ak si
mozete vsimnut (na kartach), tak tie meandre su robene tak, aby
cela zbernica (vsetky jej vodice) mala rovnaku dlzku. Pre blizsie
spoje sa urobi vacsi meander a najvzdialenejsi spoj zbernice je bez
meandra.
 Ono to oneskorenie signalu uz asi vplyva na presne casovanie pri
vysokych frekvenciach: vo vakuu vam signal prejde za 1ns asi
30cm, ale na plosaku s jeho permeabilitou (tusim, ze az do
er = 4 az 9) to moze byt teda 2-3 krat menej (10-15cm). A kedze
zanedbat vlnove javy mozeme ak ma vedenie menej ako lambda/20
signalu. Z toho nam vyjde hranicna frekvencia okolo 75MHz na
10cm vodica (na karte), ktora sa uz pouziva pre zbernice (PCI,
AGP).
 Ak su moje uvahy nepresne, tak som si to asi zle vysvetlil.
Poopravte ma :-( .

 S pozdravom
				Igor

Ing. Igor Cesko