Dancall

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:52:06 CET 2004

> Aha. Jak se vlastne meri zpozdeni signalu ? - ten mobil ma nejakou funkci
> 'hned odpovez' aby si ta BTS mohla udelat predstavu jak je daleko nebo to
> nejak vyplyva z komunikacniho protokolu ?

	Velmi zrychlene, ale snad pochopitelne. V TDMA systemu GSM je 8
kanalu. Z toho 7 je pouzito BTSkou -> 7 mobily  nebo 7 mobily -> BTSkou
(kazdy smer lezi kmitoctove jinde) na vlastni komunikaci. Kanal 0 se jmenuje
beacon a je pouzivan BTSkou ke specialnim ucelum.
	1) Vysila neustale na plny vykon
	2) Vysila potrebne informace o dane BTSce

	Prave tenhle kanal scanuji mobily, kdyz se chteji pripojit do site a
sleduji ho i od vsech dostupnych BTSek, a to i za provozu, a meri si jeho
vykon a tak se rozhoduji, kdy handoverovat (tusim 5 nejvykonnejsich BTSek si
uchovavaji v tabulce a neustale porovnavaji jejich vykony). Kdyz se mobil
rozhodne, ze se k nejake BTSce prihlasi, zasynchronizuje se na jeji beacon a
ve spravnou chvili odesle specialni burst, ktery je vyrazne kratsi, nez
normalni burst a je to udelano tak, aby se vesel do daneho intervalu na
prijmu u BTSky, at je mobil jakkoliv daleko od BTSky (do 15km). Tento burst
navic mobil taky vysila na plny ceres. BTSka to prijme, ze zpozdeni urci
vzdalenost a ze sily signalu urci, jak silne ma s mobilem zacit komunikovat.
To zpozdeni potom resi tak, ze mobilu posila jeho datovy burst o tu hodnotu
driv tzv. Time Advance (TA), takze ten zustava synchronni s celym TDMA (na
kterem je az 6 dalsich mobilu v ruznych vzdalenostech od BTS).

	Doufam, ze jsem to trochu objasnil a moc nespletl.

							Pekny vikend

Jakub Serych