LION accu

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:51:59 CET 2004

Nekde jsem cetl porovnani ruznych systemu baterek. LION vychazely na pomer
vykon/hmotnost sice lepe nez NiMH, ale snad jen o 30%. Na samovybijeni nic
moc, cca porovnatelne s NiCd. Nemaji pametovy efekt, ale vyzaduji specialni
postup pri nabijeni. Uplne vybita baterka se nejprv nabiji konstantnim
proudem, potom konstantnim napetim. Tomu odpovida i to, ze mi kamera nehlasi
ukonceni nabijeni, ale nabijeci proud se plynule snizuje.az temer zanikne.
LION baterka ma napeti dost zavisle na nabiti, takze cela slavna technologie
INFO zrejme bude pouhe mereni napeti s korekci na proud. Baterka ma
pretlakovou pojistku a kdyz odfoukne, baterka je na vyhozeni.
Proto nabijet jen dodanym nabijecem!!! Pro velky rozdil v cene bych se pro
tuto baterku nerozhodl, kdybych si mohl vybrat. Jinak se LIONu musim zastat.
Clovek, co ma v Ostravske TV na starosti udrzbu techniky, si chvalil jejich
zivotnost a spolehlivost, zatimco NiMH a NiCd baterky tam odchazeji kazdou
chvili..
        Andel

> [...]
>
> Trochu jsem si vymyslel a vymyslel jsem par duvodu, proc to tak je :
> - nezajem vyrobcu o konkurenci NiMH, strach z neprodejnosti, atd , proste
> hledisko trhu
> - nutnost nabijet resp vybijet LION urcitym zpusobem, ktery je v obecnych
> podminkach neproveditelny (vychazim z toho, ze asi vsechny aplikace LION,
co
> jsem videl, jsou " na miru")
>
> Nebo... nejsou nahodou "alkalicke akumulatory", ktere tu byly pred cca
> tydnem ci dvema zminovany, ve skutecnosti LIONy? Ale pokud je mi znamo,
LION