Detekcia zily???

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:51:58 CET 2004

Ja jsem takovou krabicku delal cca pred 15 lety a nedavno jsem ji pri
debordelizaci vyhazoval. Na vysilaci strane byl retezec odporu pripojeny na
stabilni napeti, na kazdem z 12 dratu bylo jine napeti. Na druhe strane byl
12 polohovy prepinac a A277D, u kazde polohy prepinace 1 LEDka. Kdyz
zapojeni kabelu souhlasilo, rozsvitila se ledka u sipky knofliku. Pri zkratu
sousednich dratu svitily dve sousedni.
Andel

> Nema nahodou nikto spravene zariadenie na detekciu zily v kabli pracujuce
na
> vf principe.
> Ide o to aby na jednej strane bol nejaky vysielac a na druhej strane kabla
> zistim nejakou sondou ktora zila to je.
> Dakujem !!!
> Miro

Podobné zařízení jsme vyvinuli, pracovalo sice na zcela jiném principu, ale
přesně plnilo to co požadujete (popis byl
myslím v loňské sdělovací technice č.4). Na jedné straně kabelu se nastrkali
dráty do krabičky a na druhé straně
testovací krabička ukazovala přímo čísla vodičů, přesněji čísla svorek, do
kterých jsou vodiče zasunuty na první
krabičce. Jedna kódovací krabička zvládla 32 drátů a šlo to kaskádovat až do
osmi kodérů,tedy 256 drátů. Navíc to
poznalo i zkraty mezi vodiči, takže pak na displeji blikaly střídavě čísla
všech propojených (prozkratovaných) vodičů.
Bohužel zařízení nebylo zavedeno do sériové výroby, protože základní
souprava vycházela okolo 5000 bez DPH, a to nebyl
trh ochoten akceptovat. Existují však podobná, avšak mnohem primitivnější
zařízení, myslím že něco podobného nabízí i
Conrad.
Jindřich Franc                    mailto:franc@elsaco.cz
ELSACO - Ing.Jindrich Franc       http://www.elsaco.cz
Polepska 724, 280 00 Kolin 4
tel.: +420 321 (7) 27 753
fax.: +420 321 (7) 27 759         můžete mi psát i česky ISO-8859-2