Mereni napeti

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:51:51 CET 2004

	Ahoj vsichni,
Potrebuju radu v nasledujicim problemu:
Voltmetrem potrebuju merit napeti na nekolika mistech (cidlech) pokud dojde
ke zmene napeti, potrebuju namerene udaje prenest do pocitace. Ptate se, kde
je problem ?
Tady:
Merene napeti se pohybuje bezne v rozsahu 0,5 - 15 V, ale v nekterych
okamzicich se na cidle objevi az 100 V (napeti, kterte se nikde v obvodech
nevyskytuje). Bohuzel cidlo a elektronika to nerozchodi a odejde do
soucastkoveho nebe. Bohuzel se mi nedari najit pricinu narustu napeti. Vse
se zda v poradku, takze mi nezbyva nic jineho, nez merit napeti a
kontrolovat stav zarizeni pomoci vestavene diagnostiky.
Takze potrebuju vyresit:
a) automaticke prepinani rozsahu pri mereni napeti, tak aby vzdy mereni
probihalo v optimalnim rozsahu a aby neodesel i voltmetr

b) mereni napeti. Napada mne nekolik variant a nevim pro kterou se
rozhodnout:
	1. Specializovane obvoby s vystupem na LCD/LED , jen misto LCD/LED
pripojit uProcesor
	2. Pouzit D/A prevodnik s komparatorem a merit napeti uProcesorem

	3. Pouzit nektery s 8 - 12 bit. A/D prevodniku a data zpracovat
uProcesorem
   Staci mi tak 2 -3  mereni za sekundu s presnosti na jedno desetine misto

Pro info: Jedna se o 12 let stary pristroj na michani me zahadnych smesi.
Cidla snimaji teplotu, hmotnost, prutok jednotlivych slozek, rychlost
vybraci a otacky misiciho valce. Bohuzel to bylo dovezeno pouzite z Nemecka
a vyrobce jiz neexistuje - koupila ho jina firma, ktera sice dodava nektere
nahradni dily, ale nema zadnou servisni dokumentaci (ale seznam zakazniku
ano :))).

Dika za pomoc Roman K