Laboratorni zdroj

Pavel Rotter PavelRotter
Středa Březen 17 11:51:47 CET 2004

Dobrý den,

musim souhlasit, ze konecne uziti by melo byt hlavnim faktorem pro volbu
konstrukce zdroje, linearni regulatory (v tomto pripade s pred regulaci ato
at tyristorovou nebo relé přepínajici sekundary trafa ci jinou) se Vam
oddeci svoji jednoduchosti a cistotou vystupniho napeti (zadane harmonicke,
pri dobre konstrukci zvlneni pod 10mV). Spinane regulatory mají dobrou
ucinnost, netopi ale maji jednu velkou nectnost a to, ze nepracuji do nulové
zateze, proste obvodem musi teci nejaky minimální proud (dle obvodu typu 25
až 250mA). To je dáno principem cinnosti techto obvodu. Zmineny obvod od SGS
na tom neni zrovna nejlepe, aplikovatelnost trochu obtizna, nez jsme to
rozjeli i za pomoci dobrych podkladu, nic moc. Pokud chcete malo problemu
pouzijte obvod od Maxima MAX724 pracuje dobre a na prvni zapojeni. Jinak pro
profesionalni pouziti se vyrabeji moduly VICOR (USA) ktere umoznují nastavit
vystupni napeti 1-90V a vykon je až 600W, moduly jsou konstruovany jako
DC/DC menič se vstupnim napetim 375V= tak, že pred to date akorat usmernovac
a kondenzatory a prepetovou ochranu. Cena je ovsem vysoka cca 12000,--

S pozdravem Pavel Rotter

za NEWTE spol. s r .o.
Jateční 847
415 01 TEPLICE