IDE zesilovac

"Zíka Aleš, Ing." @regina.gin.cz "Zíka Aleš, Ing."
Středa Březen 17 11:51:45 CET 2004

	Zdravim vsechny,

	pred casem jsem se tady shanel po schematu Amigy 4000, nikdo se
neozval, tak popisu svuj problem primo.
	Chci si ke sve staricek A1200 postavit jakysi "rozsirujici box" -
proste bednu od PC, kde bych mel CD mechaniku, dalsi flopiny a pripadne i
audiozesilovac a reprak nebo dalsi hadr (pro znalce Amigy - nechci
postupovat standardni cestu prestaveni cele Amigy do toweru, jednak se mi
nechce kupovat midi-tower, druhak se mi A1200 libi tak jak je - kompaktni a
celkem mala skatule s klavesnici, diskem, floppinou, PCMCIA a je to celkem
dobre prenosny). No a pro tyto ucely potrebuju z Amigy vyvest IDE kabel do
toho boxu, a tady jsou dva problemy, jednak ten kabel asi vyjde delsi, nez
je doporucena maximalni delka IDE kabelu, druhak je u A1200 disk pripojen
primo na procesorovou sbernici bez jakehokolic oddelovace a mam strach,
abych pri nejakem nahodnem zkratu neco neodpalil. Takze bych si tam chtel
postavit nejaky datovy oddelovac.

	Myslel jsem, ze to bude brnkacka, obousmerne datove signaly posilim
dvema 245, jejich povolovaci \OE signal ziskam jako logicky soucin \CS0 .
\CS1, DIR pripojim na \RD. Zbyle vystupy (A0 - A2, \CSx, \RD, \WR, \RESET)
posilim dalsi 245 pripadne 244 s \OE bud trvale uzemnenym nebo opet \CS0 .
\CS1. Vstupy jsem zatim neresil, je to vlastne jen IRQ, WAIT (IORDY) a LED
(Amiga nepouziva u disku DMA prenos, takze dalsi signaly jsou nezapojene).
Jenze mi to nefunguje!!!
	Presneji, rozchodil jsem data pres 245 a zbyle vystupy naprimo, nebo
data naprimo a vystupy pres 244, s obojim posilenym soucasne mi to uz
nechodi. Ale ani tato castecna posileni nefunguji 100 %, obcas se zrejme
nejaka chyba vyskytne (teda, testuji to tak, ze mam 400 MB partisku na
kterou napred nakopiruji z jine hromadu dat a pak na to poustim ruzne
testovaci a defragmentacni rutiny a ono se to obcas hryzne, lepsi zpusob
jsem nenasel).
	Podezrival jsem prenosove zpozdeni na budicich, ale kupodivu to
nejlip chodi s obvody HCT, ktere maji katalogove zpozdeni kolem 40 us, s LS
a ALS dost neochotne, s F vubec. Dalsi teorie byla, ze \CSx signaly nabihaji
dost pozde (buh sud, jak to Commodore naprogramoval), takze budice se teprv
probouzi, kdyz disk uz ceka data, taxem \OE vstupy 245 tvrde uzemnil, aby
budice byly porad aktivni, a menim jen smer porenosu funkci DIR = \CS0 .
\CS1v + \RD, opet bez valneho uspechu. Pritom Amiga urcite pouziva jen
nejaky PIO0 nebo PIO1 a tam jsou casove digramy dost volne.
	Jeste me napada ruseni, toho se v popisu ATA rozhrani dost obavaji,
ale to nemam jak zmerit. Vsem signalovym vodicum jsem dal seriovou terminaci
rezistorem 22 ohmu (doporuceni ATA), ale taky to nepomaha. Kabel od Amigy k
desce s budici ma asi 15 cm od ni k disku vede standardni IDE ksanda do PC
(ta ma tusim 18 palcu).

	Uz nevim co s tim. Napada nekoho neco?

	Diky za kazdy napad,

			Aleš Zíka