spinanie ziarivky

Ing. Jaroslav BUCHTA jaroslav.buchta
Středa Březen 17 11:51:44 CET 2004

Mel jsem dojem, ze tlumivka ma hlavni ucel ten, ze vytvari ze site mekky
zdroj (napeti na zarivce je cca nekolik desitek V). Pri zkratovani tlumivky
po zapaleni by mozna mohly vzniknout zajimave efekty (doporucuji zkusit
1.1.2001 00:00)
-----Original Message-----
From: Richard Kaliciak <richard.kaliciak@ibykus.de>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Date: 4. července 2000 11:27
Subject: spinanie ziarivky

Zdravim!

V klasickej ziarivkovej lampe je v serii zapojena tlmivka, ktora vyraba
vysoke napätie pri rozpojeni startera potrebne na zapalenie. Po
rozsvieteni sa v podstate starter moze vybrat a tlmivka skratovat.

Moja otazka je:
Je lepsie spinat takuto lampu s relatkom alebo s triakom (rozpinanie v
nule)? Chova sa to pri rozpinani ako indukcna zataz? Vznikaju tam
napätove spicky? Ma niekto navrh na taketo zapojenie?

Dakujem vopred.

Richard Kaliciak.
--
..