Galvanika & anodova ochrana

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:51:30 CET 2004

On Fri, 14 Jul 2000, Petr Krc wrote:

> [...]
> literatury jsem usoudil, ze bude vhodnejsi umistit cidla do nadrze.
> Otazka je jaky pouzit material (zrejme kov) pro zapusteni cidla, aby
> nevznikl galvanicky clanek s vlastni nadobou. Ta je z oceli a uvnitr
> je bez povrchove ochrany.
> Jako nejsnazsi reseni se mi jevi vzit dlouhy ocelovy sroub (treba M20x150)
> bez povrchove ochrany, navrtat do nej od hlavy slepou diru pro cidlo
> a pripadne zmensit vnejsi prumer a tim i tloustku steny, aby neprenasel
> teplo z telesa nadoby.
> Nebo existuje lespi reseni, napr. vhodna kombinace kovu, ci snad dokonce

Proc nepouzijete klasickou sondu na teplomer nebo termostat ? Na nadrz se
privari objimka s vnitrnim zavitem a do ni se pak nasroubuje ta sonda.
Bezne k dostani oboji. Sonda je tenkostenna trubka asi poniklovana. Do
sondy se pak strka teplomer nebo termostat.

> 2) Do ocelovych nadrzi s vodou se nekdy vkladaji kovove tyce, ktere
> maji slouzit jako anodova ochrana proti korozi vlastni nadoby. Tyce se
> v nadrzi galvanicky rozpousteji a je nutno je obcas vymenit.
> Z jakeho materialu byvaji tyto tyce?

Tusim ze horcik.

|                             petrsi@jcu.cz                              |