OrCAD r9

Ivan Feno feno
Středa Březen 17 11:51:10 CET 2004

  Vsetkym dobry den!

  Ja to mozem len doporucit. Su tam urcite muchy, ale kde nie su, vsak ano.
Vyhoda je v tom, ze sa v tom da robit navrh "oddola az hore" - od schemy
cez simulaciu (ak treba) az k plosaku. Vztahuje sa to aj na navrh PLD
obvodov.
Podla mna je najsilnejsou strankou PSpice A/D simulator, ku ktoremu je mozne
stiahnut z internetu spustu modelov od diskretnych suciastok az po IO.
Urcite ste si vsimli, ze sa v drvivej vascine ponukaju modely len pre dva
simulacne
nastroje: PSpice a Saber. Ti, ktori pouzivaju PSpice mi daju za pravdu, ze
modely
(OZ, pripadne vykonove IGBT a MOSFETy) su tak blizke fyzikalnej podstate,
ze simulacne vysledky su "akoby merane osciloskopom". OZ (Analog Devices,
pripadne Harris) maju kompletne modelovane vstupne casti cez stred az po
koncovy
stupen, takze vysledky su naozaj verne (staticky-offsety atd, ale aj
dynamicky-frekv.
vlastnosti, rychlost prebehu atd.).
Kedze ide o PSpice A/D, da sa modelovat analogovy obvod v sucinnosti s
logikou.
  Ja som tak nedavno urobil model serioveho rezonancneho menica s
parazitnymi
prvkami kazdeho spojovacieho drotika a kazdej pasivnej suciastky. Feritovy
vykonovy
transformator modelovany s parazitnymi pozdlznymi aj priecnymi prvkami +
kapacity vinutia vlastne aj medzivinutove. Spinacie prvky IGBT stiahnute z
internetu. Riadiaci obvod z hradiel, generator rampy s OZ resetovany malym
MOSFETom - islo to lepsie ako boli moje idealne ocakavania. Odhadujem ze
mat. model mohol mat 150-200 diferencialnych rovnic. Rychlost -
150us islo na P133 asi 3 minuty.
 Este jedna vec - OrCAD r.9 je z velkej casti byvaly DesignLab od firmy
MicroSim, krora bola
zakupena firmou OrCAD asi pred 2 rokmi: Produkt Schematics sa teraz vola
Capture, PSpice
si nedovolili premenovat, PCBoards sa teraz vola LayOut atd. Ja som sa s
OrCAD produktami
predtym nikdy nestretol, ale myslim si, ze produkt Release 9 nema vela
spolocneho s ich predchadzajucimi produktami, pretoze je to upraveny
DesignLab v8 od byvalej firmy MicroSim.

            S pozdravom       Ivo Feno.
 Zdravim vsechny,
prave zaciname uvazovat  o upgrade OrCADu na verzi 9 pro Win. Nechal jsem si
poslat i demo verzi, ale samozdrejme
bych chtel slyset o praktickych zkusenostech. Jake jsou tedy nevyhody
(vyhody) nove verze?

Ballarin Karel