Prokovene diry

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 11:55:02 CET 2004

Date sent:      	Fri, 7 Jan 2000 14:18:39 +0100
Send reply to:  	hw-news@list.gin.cz
From:           	Petr Simek <petrsi@jcu.cz>
To:             	Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Subject:        	Re: Prokovene diry

> Mel jsem kdysi knihu - od Skerika - receptar elektrotechnika (nebo
> podobne), tam byly ruzne recepty na pokovovani. Vim ze pro medeni se
> dalo trochu skalice modre  a trochu kyseliny sirove do 1000 ml vody
> a kdyz se do toho neco strcilo, tak se na tom vyloucila vrstva medi.
> POdle te knihy je to urcene na pokovovani kovu a slitin, ale med se mi
> vyloucila i na kusu dreva ktery jsem do toho strcil. Nicmene to nebyl
> moc pevny povlak - spis jen zaklad pro galvanicke pokoveni.

	Nicmene to prokoveni je dost slozite, alespon pokud clovek
chce neco udelatelneho laboratorne, tak se ta deska po odvrtani
aktivuje roztokem IMHO cinicitych soli, pak se postribri enorme
slabounkou vrstvou stribra, vyloucenenou z roztoku chemicky
(vysrazenim). Po tomto "zvodivenim" der pro elektricky proud se
cela deska nasledne galvanicky pomedi.

bye, Radek (benedikt@lphard.cz)