Teplomer po stodvacate

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:54:57 CET 2004

Ano mate pravdu. Ted jak ty pojmy vidim cerne na bilem, zacinaji se mi matne
v hlave rysovat vzpominky na zkousku z mereni (byl to predmet, ktery me
silene stval, protoze zarizeni, na kterem jsme se ucili bylo tak z gotiky,
mozna nektere pristroje z baroka) a je to na mych znalostech znat.

Omlouvam se za mateni z duvodu me neznalosti.

				Jakub Serych

-----Původní zpráva-----
Od: Snail Instruments [mailto:snail@iol.cz]
Odesláno: 13. ledna 2000 11:44
Komu: Multiple recipients of list
Předmět: RE: Teplomer po stodvacate

>Presne mi jde o mereni (a naslednou analyzu) prubehu teploty v mistnosti
>(kvuli regulaci topeni). Nezalezi mi tak moc na tom, jestli je tam v danem
>momente absolutni teplota 20 nebo 20,5°C. Presnost 0,5°C je k tomu naprosto
>dostacujici. Ale rad bych vedel, za jak dlouho a jak se zvysi teplota v
>ruznych mistech mistnosti, kdyz treba zvednu teplotu vody v radiatorech o
>5°C. Tam si myslim, ze by bylo dobre videt zmeny rekneme po 0,2°C. To
>nazyvam relativni presnosti.

Tak potom se nejedna o relativni presnost, ale o rozliseni. Relativni
presnost se udava v procentech z (nominalni hodnoty) merene veliciny,
napriklad sitove napeti kolisa +10, -15%. Nebo se vztahuje na plny rozsah
meridla - napriklad ruckove meridlo ci zapisovac maji rel. presnost +- 0.5%
z plne vychylky.

Naproti tomu absolutni presnost se udava v jednotkach merene veliciny,
napriklad c = 299 792 458 +- 1.2 m/s

Jestlize Vam jde jenom o rozliseni, pak vyhovi jakekoliv jenom trochu
linearni cidlo, dostatecne zesilene a privedene na vstup A/D prevodniku.
Kalibraci pak treba podle pokojoveho teplomeru. Coz vlastne obsahuji ta
cidla Dallas, akorat tam nemate vliv na zesileni a musite se spokojit s
tim, co vyrobili.

V uvahu je treba brat sum celeho signaloveho retezce, k jeho potlaceni lze
uzit dostatecny pocet vzorku a nasledujici digitalni filtr (protoze je casu
nazbyt, nejjednodusi je asi prumer).

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/