Basic a ovladani portu

vanaxz1.etu@mail.cez.cz vanaxz1.etu
Středa Březen 17 11:54:55 CET 2004

...muzete mi nekdo poradit jak cist a zapisovat na porty PC (COM, LPT) a to
Basicu (GW,Q) ? Pomohl by mne nejaky funkcni vzor zdrojaku.
Predem dik.
J.Brettl

Doporucuji sehnat knihu "Vyuziti rozhrani PC" (HEL 1997).
Je to tam dost dobre popsano i s priklady.
Jednotlive registry serioveho portu se ovladaji prikazem OUT na adresu
registru, cteni prikazem INP.
Adresa registru se nastavuje jako bazova adresa portu (BA) (3F8 pro COM1) +
offset.
Pouzitelne registry pro vystup:
Ridici registr modemu BA + 4   - linky DTR a RTS,
hodnota 1 - nahozeni DTR
                 2 - nahozeni RTS
                 3 - nahozeni obou
                 0 - shozeni
Ridici registr linek BA + 3   - linka TxD
pro vstup:
Stavovy registr modemu BA + 6    - linky CTS, DSR, RI, DCD.

Priklad - jednoduchy blikac. LEDku pripojit bez odporu mezi DTR (pin20) a
GND (pin7) (nebo pin 4 a 5 u 9-vyvodoveho).

10 BA = &H3F8                 : REM COM1
20 OUT (BA+4),1               : REM nahozeni DTR
30 FOR N=1 TO 1000 : NEXT N        : REM cekaci smycka
40 OUT (BA+4),0               : REM shozen? DTR
50 FOR N=1 TO 1000 : NEXT N
60 IF INKEY$ <> "" THEN END
70 GOTO 20

To jen na ukazku.
V pripade, ze bys tu knihu nesehnal, tak bych ti mohl neco malo treba
nascanovat a poslat.

Ahoj Zdenek