Automaticke vytvareni nahodnych playlistu

Pavel Kriz KRIZP1
Středa Březen 17 11:54:50 CET 2004

Oj oj, tohle jsem nemyslel; cddb samozrejme znam, ale me slo o situaci,
kdy mam hromadu mp3-jek a z nich si udelam (napr. ve Winampu) playlist,
pak dam shuffle aby se mi nahodne prehravaly - jenze ony se prehravaji
skutecne nahodne (coz lze ocekavat), kdezto ja bych si predstavoval, ze
by v tom byl trochu system; ze nebudou treba dva plouzaky za sebou, ze
neuslysim treba 3 pisne od jednoho interpreta za sebou (coz se pri
skutecne nahodnem vyberu muze bezne stat). Ty udaje (jako jestli je to
plouzak, instrumentalka, a tak) bych si tam natlouk sam, ale jde o nejaky
program, ktery z toho pak postavi ten "rozumny" playlist.

Pavel

> Nejvetsi databaze CDckovych tracku je podle meho nazoru CDDB. Je to
Interneti sluzba, ktera je zabudovana v mnohych sharewarovych programech na
prehravani CDcek, mp3 atd. Nejvic o ni toho najdete na www.cddb.com
Problem je pouze to, ze udaje vyplnuji bezni uzivatele tech programu a CDcek
- proste strcite CDcko do mechaniky a kdyz je vse nastaveno, nacte to nejaky
jednoznacny kod, ktery kazde hudebni CDcko ma na sobe a prohleda databazi
kdesi na serveru. Pokud tam CDcko je, ukaze to udaje o trackach, pokud tam
neni, treba vas to vyzve, abyste udaje doplnil. Takze udaje nemusi byt vzdy
korektni a hlavne pokud vim tam neni moc klicovych udaju, podle kterych by
se dalo nejak presneji vyhledavat (treba kriterium pomalejsi skladby).
Vyhoda je, ze databaze je opravdu mamuti a najdete pomerne malo CDcek, ktera
nejsou uvedena.

			Jakub Serych

				Jakub Serych

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Pavel Kriz [mailto:KRIZP1@cs.felk.cvut.cz]
Odesl?no: 19. ledna 2000 16:43
Komu: Multiple recipients of list
P?edm?t: OT: Automaticke vytvareni nahodnych playlistu

Ahoj lidi, vzhledem k tomu, ze se tu caso vyskytuji pokusy o konstrukci
ruznych "hrajitek" zalozenych na PC, zajimalo by me (a hlavne kamose),
jestli existuje nejaky program, ktery by mel databazi skladeb, kde bych
urcil napr. tempo hudby, styl, dobu vzniku atd. a on by mi vytvoril
nahodny playlist s tim, ze se nebudou opakovat treba dva plouzaky za
sebou, nebo ze se tam budou vyskytovat mene pisne, kterem jsem drive
"oznamkoval" jako horsi.
Proste takovy Robo-DJ.

Kamarad se o to dost zajima a chtel, abych mu to napsal, ale myslim, ze by
neco takoveho mohlo existovat. Bohuzel netusim ani nejake klicove slovo,
pod kterym bych to mel hledat.

Kdybych to nakonec psal, tak bych asi zvolil jazyk Perl, protoze je
docela prenositelny a prirostl mi k srdci. V CPANu jsem nic podobneho
nenasel.

Pavel