Co je to MBUS

Tom Mazouch mazouch
Středa Březen 17 11:54:40 CET 2004

Snail Instruments wrote:

> Nabizi se hotove reseni - jednodratova sit od Dallasu. Budto ji prevzit v
> nezmenene podobe, coz je sice ponekud komplexnejsi, nezli proste RS232, ale
> na druhou stranu umoznuje pouzit nektera hotova reseni (teplomer, spinac,
> USB interface...). Nebo v redukovane variante s tim, ze vsechna zarizeni
> budou vlastni vyroby.

> Protokol jednodratove sbernice zarucuje dostatecny cas v urovni H, takze
> zaroven muze slouzit k distribuci napajeni.

> Dalsi moznosti je modulovat proudovy odber...
>
> J. Hanzal
Kdyz uz tady bezi tenhle thread... Mam dojem, ze puvodne to melo byt o
_protokolu_, coz se nejak zvrhlo.
Takze bych se pripojil a zeptal: Nema nekdo nejaky jednoduchy protokol
(aby k jeho realizaci stacil SW do '51)? Chtel bych doma realizovat
system komunikujicich zarizeni, dulezitejsi nez prenosova rychlost je
spis doba odezvy (<100-200ms). Jako fyzickou vrstvu bych videl RS-485,
rozvod po 4dratu (a,b,+12V,zem). Kdyby tam nemusel byt master, bylo by
to lepsi (master nahodou umre a cely je to v <censored>).
Prolezl jsem dost stranek o "home automation" a nic nenasel. Bud to chce
specialni radic protokolu, nebo je to tak narocny, ze by ta 51 nedelala
nic jinyho nez hlidala sbernici. Neverejne specifikace a ty za $$$ ani
nepocitam.
Jeste jednou uvadim, ze mi jde o _linkovou_ vrstvu, ne fyzickou.

  TomM