Rusenie a jednocipy

Andrej Jancura andrej.jancura
Středa Březen 17 11:54:31 CET 2004

Re: Kde sehnat
Re: Soubeh datoveho a siloveho vedeni
Clanok o ESD

Tak sa tu zase trochu rozbehla diskusia o jednocipoch, ruseni a dokonca aj
na HW
sa trochu spomenuli nejake tie problemy s ESD, teda veci, ktore ma dost
zaujimaju
a preto, by som rad pridal par svojich postrehov. Nebudem sa venovat veciam,
co
kde naprogramovat, na to su v slusnych firmach ucinne vyvojove prostriedky
typu
IAR, I-SYSTEMS a pod, skor by som sa chcel pozriet na vec z pohladu
horeuvedenych
subjectov.

Z toho, co je mozne zohnat v ex-CS to vyzera asi nasledovne:
1) xx51 a vsetky ich klony
V case, ked som zacinal bastlenie, som bol dokopany ubastlit jednu aplikaciu
s danym cipom. A po skusenostiach s takymi vecami ako ESD, EMI a EMC
som dany cip zavrhol, aj ked vyvoj asi pokrocil odvtedy dost dopredu. Nedalo
sa to vobec odrusit a to som nad plosakom a celkovou koncepciou stravil par
tyzdnov.
2) AVR
Vzhladom na rychlost a celkovu vnutornu architekturu CPU vyzera velmi dobre.
Ale tolko bugov ako ma AVR, som este nikde nevidel. Staci si pozriet stranku
Atmelu a vselijake tie dodatky. Dalsie nevyhody, "zly vnutorny" layout toho
cipu.
Teda ak ho znova budete chciet dobre odrusit, tak sa to asi moc nepodari.
Mimochodom nasiel som niekde v internete stranku venovanu 8515 a problemom
s rusenim. Ak AVR, tak len 4433. A rozhodne by som to nedal do niecoho, co
ma
byt velmi odolne a spolahlive...
3) MC6805, 08, 11
Na tej je priam perfektne asi vsetko, avsak na Slovensku sa zhana velmi, ale
velmi
blbo, a navyse jej cena je dost velka... Ma to vsak take veci ako download
po seriovej
linke, teda to co ponukaju az posledne pic, avr a xx51, silnu podporu 16
bitovej
aritmetiky a aj odolnost na vselijake tie rusenia je velmi dobra. Spolu s
programovou
podporou sa s tym da urobit velmi odolny system pri rel. malej namahe.
4) PIC
Myslim si, ze Microchip asi velmi dobre odhadol, co bude v buducnosti hrat
podstatnu
ulohu pri vybere cipov. A tomu podriadil asi celu svoju filozofiu. Ak si
teda odmyslite
niekolko zaludnosti v architekture, tak asi nic lepsie na vyber nie je. Je
to ozaj nieco
genialne, zvlast ked ho vidite fungovat v poli radovo 100V/m.

Viem, ze toto hodnotenie je z casti dost subjektivne ale budem rad, ak sa
najde zopar
jednotlivcov, ktori budu ochotni sa trochu na danu temu porozpravat.

A.

ps:
Pan Kouba, ktory riesil ci este stale riesi komunikaciu, videl som na
vlastne oci padat
systemy postavene na RS485. Problemom nebola ani tak samotna linka, ako skor
to,
ako boli urobene jednotlive veci.