ss motor

Jiri Recek j_recek
Středa Březen 17 11:54:27 CET 2004


U stejnosmerneho motoru plati:

kroutici moment je primo umerny proudu (ne napeti) buzeni,
otacky jsou primo umerne napeti na kotve,
otacky jsou neprimo umerne proudu buzeni,

z toho vyplyva, ze pokud budeme menit proud buzenim pri zachovani stejneho
napeti na kotve, budeme zvysovat otacky a soucasne snizovat kroutici moment
(vykon zustava).

pokud by mel motor idealnni vlastnosti (tocil by se bez mechanickeho
odporu), tak by se pri snizovani buzeni asi rozpadl, protoze by mel tak
vysoke otacky, ze by to nevydrzel. To je problem u velkych motoru (napriklad
trakcnich), tam se ty otacky musi velmi dobre ohlidat. Male motory nemaji
takovou ucinnost.

to bylo jen to zakladni z teorie o ss motorech

Jirka

> Zdravim
>
> Prednedavnom mi kamarat doniesol jeden ss motor, ktory
> mal vyvedenu zvlast kotvu i budenie. Naviac ma este trojfazovy
> tachogenerator. Vyskusal som ho zapojit ako cudzobudene
> a zistil som, ze pri urcitych otackach znizovanim budenia sa otacky
> podstatne zvysia, az nakoniec je mozne budenie vypnut. Cim je to???
> Chcel by som pre tento motor zhotovit nejaku regulaciu otacok
> s vyuzitim tachogen., existuje na to nejaky IO (pre tachodyn.), alebo ako
> sa to da riesit, aby otacky boli stabilne v dost sirokom rozsahu???
>
> Vdaka za prispevky...








Další informace o konferenci Hw-list