rand ?

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:54:21 CET 2004

Jenom pozor, pri veskerych pokusech o generaci nahodnych cisel je take treba
se zamyslet nad rozlozenim jejich pravdepodobnosti. Zatimco bezne prodesorem
realizovane generatory pseudonahodnych cisel maji rorlozeni pravdepodobnosti
rovnomerne, ruzne chytani a mereni cehosi bude mit zrejme rozlozeni
Gausovske. A to je zatraceny rozdil. Z rovnomerneho se gausovske ziska velmi
snadno a to vynasobenim nekolika nahodne vygenerovanych cisel (cim vic, tim
vic se to blizi gausovce, ale staci radove deset nasobeni a je jiz krasna),
zatimco opacne to jde vyrazne hure (vpodstate me ani nenapada zpusob
realizovatelny na nejakem jednoduchem procesoru).

					Jakub Serych