'Posilovac' TV signalu

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:54:17 CET 2004

At 19:54 19.2.2000 +0100, Petr Simek wrote:

>Zdravim
>
>poridil jsem si VGA s TV tunerem (AIW128/32) ale kvalita obrazu ktery to
>dava ponekud pokulhava za klasickou TV. Nekde jsem cetl ze tyhle TV karty
>potrebuji dobry (silny) TV signal.

To je relativni, prilis silny signal ti prebudi tuner a zase z toho bude akorat srot. Doporucena uroven je mezi 70-85dBuV, ale to asi nemas moznost zmerit :-(
Ale kvalita signalu se da trochu posoudit i bez mereni. Pokud mas v obraze sum(zrneni) je signal opravdu slaby a je potreba ho zesilit. Pokud mas v obrazu odrazy(duchy) tak ti zadny zesilovac mepomuze. Bud mas spatne natocenou antenu a nebo tam mas opravdu spatny signal. Pokud budes mit pres obraz vodorovne pruhy, ruzne se klepajici a rozpada se ti synchronizace, tak je signal moc silny a kmita ti treba zesilovac(jestli tam nejaky mas) a nebo uz limituje tuner(pozna se to spatnym nekontrastnim a tmavym obrazem). Uroven pres 90dBuV uz snese maloktera televize.

>Zajimalo by mne, zda s tim nemate nejake zkusenosti, pripadne bych chtel
>zkusit udelat nejaky TV 'posilovac'. Nemate na neco takoveho schema ?
>Melo byt to mit jeden vstup TV 75 Ohm a dva TV vystupy 75 Ohm - jeden na
>kartu a jeden na TV. Pokud mozno neco, co zvladne udelat clovek ktery se
>stavbou VF nezabyva.

Je uplne zbytecne abys to zkousel stavet. Pokud nemas nejake VF zkusenosti a alespon nejake merici zarizeni (aspon vobbler a merici TV) tak vysledek bude stat za h..o. Ale i kdybys to zarizeni mel, tak se nevyplati TV zesilovac stavet. Stravis nad tim dost casu (pokud ma aspon trochu chodit) a bezne se da koupit za par penez v kazde lepsi elektre. Mohu ti doporucit komponenty od firem TESON nebo LPS, dobry je taky Vesely, ale je trochu drasi. Teroz je jeste pouzitelny. Naprosto nic nekupuj od firmy IVO. Od nich snad jeste nefungovalo nic co vyrobili :-(.
BTW:TESON a LPS delaji dvoustupnovy zesilovac s rozbocovacem, ale ten nekupuj, nechodi jim moc dobre, ma trochu sklony ke kmitani a pouzity rozbocovac ma male oddeleni. Lepsi je pouzit samostatny zesilovac a rozbocovac.
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv