jisteni trafa v zasilovaci PIONEER

"Vojáček, Petr" petr.vojacek
Středa Březen 17 11:54:10 CET 2004

Hi All,
Chci se zeptat na takovou vec, ktera me vcera docela
zarazila. Pokazil se mi zesilovac Pioneer A 44 (95+95 W),
a kdyz jsem se podival dovnitr, tak jsem zjistil, ze je spalena
pojistka. Tak jsem ji vymenil, a dalsi po zapnuti taky hned
zhorela. Odpojil jsem sekudnarni vinuti trafa, abych vyloucil,
ze trafo jde do zkratu, ale bylo to stejne. Tak jsem zacal
podezrivat trafo. Je tam trafo tak 200 VA, a tak jsem tam pripojil
jine, co jsem mel doma, ktere melo taky 200 VA. A bylo to zase
stejne. nekolikrat se mi to podarilo zapnout nez pojistka zase
zhorela. To uz mi zacaly dochazet 2A pojistky, a zacal jsem
zacal premyslet o tom, jak je mozne, ze to mohlo nekdy s
pojistkou 2A fungovat. Normalne bez zatizeni to trafo odebira ze
site asi 200mA, ale pri zapnuti je tam pekna proudova spicka.
Jeste pred pojistkou je tam takovy cerny valecek se 4 nozickama,
na kterem je napsane "MURATA". Myslel jsem si, ze je to filtr,
ale ted si rikam, ze by to mohlo byt neco na jemnejsi start trafa.
Navic, kdyz jsem misto 200VA transformatoru tam pripojil 30VA
trafo, nechal zapnuty vypinac a pripojoval zastrcku do site, tak
v tom cernem valecku slabe cvakalo.
Nesetkal se nekdo z Vas s necim podobnym ? Ja vim, bylo by
reseni tam dat silnejsi pojistku, ale to by podle me bylo jenom
provizorni reseni.
	dik vsem za napady co s tim.
					Petr Vojacek