jisteni trafa v zasilovaci PIONEER

Jiri Recek j_recek
Středa Březen 17 11:54:09 CET 2004

Ty pojistky odchazeji diky velkemu proudovemu narazu pri zapnuti. Rika se
tomu remanence trafa. Zalezi na tom, v jakem okamziku vypinac zapnete. Pokud
se povede zapnout pri nulovem napeti, remanentni proud naroste na maximalni
hodnotu - pojistka jiste vyhori. nejmensi remanentni proud je pri zapnuti v
okamziku maximalniho napeti. Je to divny, ale ja jsem to nakonec pochopil
takto: pri zapnuti v nule ceka na tu indukcnost nejdelsi cas, kdy bude
pripojena na stejnosmerne napeti - 10ms - proud bude celou tu dobu jen
narustat. Muze trvat nekolik period, nez se proud snizi - on je lastne
stejnosmerne posunutej.
Neco mi rika, ze ta vec, co je na ni napsano MURATA je nejake rele, zvlaste,
kdyz to cvaka. Pokud bych snizoval remanenci trafa nejakym rele, dal bych
asi do serie odpor (mozna i kondenzator), a ten bych po nejakem case
propojil kontaktem toho rele. Zkuste se podivat, jestli to takhle nahodou
nema fungovat, a jestli ta vec, co je na ten kontakt zapojena, je vporadku.
Pokud by nebyla, tak by to bylo jasny, pojistku to vyrazi, jakmile sepne to
rele.
Tu pojistku bych asi taky dal radsi pomalejsi (F - fast - rychla, T - time -
cas - a jeste  si vzpominam, ze na pomalych pojistkach byval namalovany
snek).

S nejvetsi uctou Jirka