Konstrukce HDD

Kaspar@ceb.cz Kaspar
Středa Březen 17 11:54:08 CET 2004

Bohuzel tam zadne baterky nenajdete. Disk by si mel po urcite dobe
necinnosti data sam ulozit. Je mozne, ze do ATA specifikace byl dodan prikaz
pro "splachnuti", ale jiz jsem ji nekolik let necetl. Write cache se uspesne
pouziva jiz od roku 1992, např. Quantum 240A, ktery snad byl prvnim.

Se zapisovou cache byvaji problemy i pri resetu; pokud firmware ma chybu,
ulozi se data nekam jinam (toto neni spekulace, osobne jsem se s tim setkal
- prepisoval se masterboot sektor). Proto pokud Windows vypnou pocitac
drive, nez se ulozi data, zkuste kontaktovat oficialniho distributora se
zadosti o novy firmware. Asi vas vyhodi, ale za pokus to stoji (v nekterych
pripadech podporu stale delaji lide, fandove, kteri svou praci maji radi).

							Pavel Kaspar