Programovani 68HC11

Dušan Slavětínský dslav
Středa Březen 17 11:48:47 CET 2004

Tomáš Nejedlo wrote:
> Chtel bych se zeptat jake byste doporucili vyvojove nastroje pro
> programovani 68hc11.
> V ramci diplomove prace jsem udelal vyvojovy board pro tento
> procesor a ted
> potrebuji k nemu nejaky vhodny prekladac z C a z asembleru. Moli byste
> prosim doporucit nejake kvalitni overene prekladace (pripadne cele
> prostredi) a nejaky simulator pro windows.
> Dekuji

Osobne pouzivam TASM s editorem WinEdit. Celkem dobry je jeste free MiniIDE.
S cekem na HC11 temer nemam skusenosti. Nechce se mi kupovat profi za xxx
Kc.
Free c generuji dost spatny (velky a pomaly) kod.

> PS. Ma nekdo skusenosti s uploadem programu z pc do HC11
> pomoci serioveho
> portu v tzv. BOOTSTRAP rezimu ? Jak tovlastne funguje a da se
> to efektivne
> vyuzit pri ladeni programu ?

To zalezi jaky mas HW a jaky rezim chces pouzit.
Jestli chces pouzit "Single Chip" tak myslim ze BOOTSTRAP je zelkem
zbytecny. Minitor z HC11 ti dovoli nahrat program do flash.
Potom muzes ten program spustit a krokovat.
V rezimu s externi pameti bys musel mit jako externi RAM.
potom BOOTSTRAP funguje tak ze MCU natahne do interni
RAM kratky program a ten se spusti. V tom kratkem programu
potom natahujes tvuj program. Po natazeni se atomaticky spusti.
Az to mas odledene staci vymenit externi RAM za ROM s vypalenym
programem a je to.
Pro nahrati do externi RAM se taky pouziva kopie monitoru v externi
ROM. Pak se s tim pracuje stejne jako v "Single Chip".

Dusan Slavetinsky