Satelit pro vice televizi

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:48:45 CET 2004

At 00:18 13.12.2000 +0100, Miloslav Kazda wrote:
>Ahoj,
>pro zacatek reknu, ze toho o satelitnich rozvodech moc nevim.
>Mam ale jeden dotaz. Bydlim v rodinem domku a rad bych si poridil
>satelit. Ale jak uz to byva mam vice televizi a rad bych, aby bylo
>mozne na vsech televizich nezavisle na sobe sledovat programy ze
>satelitu (pokud mozno digitalniho).

V podstate mas dve moznosti(ted se bavime o digitalu, analog je o neco jednodussi i levnejsi):

1. -elegantnejsi, lepsi, brutalne drahy- Do paraboly das jednu nebo dve (podle toho, kolik chces druzic) quadro vstupni jednotky (4 vystupy) pouzijes DiSECq multiswitch (5 nebo 9 vstupu, podle toho, kolik mas vstupnich jednotek, vystupy podle potreby). Od kazde TV/SAT zasuvky musi jit samostatny kabel az k multiswitchi (to ale musi v kazdem pripade a dneska se seriove razeni zasuvek uz stejne vubec nepouziva). Pak si muzes do jakekoliv teto zasuvky zapojit digitalni i analogovy SAT a bude ti chodit uplne vsechno.
Vyhoda - Muzes vsude koukat na libovolne programy bez omezeni, jednotlive SAT se neovlivnuji. Nevyhody - je to dost drahy - quadro asi 2400,-, DiSECq multiswitch 9vstupu->8 vystupu asi 14 000,- + prislusny pocet sat prijimacu.

2. - dost omezene, ale skoro zadarmo - pouzijes jen jednoduchou, _univerzalni_ vstupni jednotku a jeden sat prijimac. Opet muzes pouzit i dve vstupni jednotky na dve druzice a prepinat je pres DiSECq rele (cca 700,-). Vystup z modulatoru natahnes dalsim koaxem k zesilovaci co mas na pozemni vysilani a sloucis tehle vystup ze sataku se signalem z anten. Ale pozor, je potreba modulator v sat nastavit tak, aby nerusil jine programy, chce to ladeny kanalovy slucovac, se sirokopasmovym muzes mit problemy, a chce to urovnove vyvazit. Vyhoda - vyjde to levne. Nevyhody: Bez merici TV to budes tezko nastavovat, ale nerikam ze to nejde. Muzes se koukat sice na vsech TV na program ze sat, ale vsude jen na ten jeden stejny, ktery na sat nastavis.

Uf, no snad jsem ti to trochu vysvetlil. Kdyby nebylo neco jasny, klidne se zeptej.

BTW: Pozor na ty shity od Philipsu co dava UPC, neumeji vysilat DiSECq !!!
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv