koaxialny kabel

Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:48:42 CET 2004

mala poznamka. PVC snad NE! to by skutecne melo i tech 8 dB na delce 2 m. Do
koaxu se vzdycky daval polyetylen. Pozna se tak, ze kdyz se ohreje
letovackou, tavi se, smrdi po parafinu a nedrzi na nem snad zadne lepidlo.
Zatimco PVC se pali a zcerna, smrdi strasne a ten smrad je jedovaty.

Andel

> Teda panove, ja nevim, kde kupujete takhle mizerne koaxy, vzdyt to se
dneska snad uz ani neprodava. Takze trochu postrehu z praxe co se tyka
_televiznich_ koaxu:

> - Stredni vodic : Jednoznacne plny drat. Lanko se dost casto ulomi v
konektoru a dela i dalsi pakarny. O temer nemoznosti pridelani F konektoru
ani nemluvim. Pozor na nektere starsi nemecke cerne koaxy. Meli stredni
vodic z pomedeneho hliniku - pridelat na to konektor hranici se zazrakem.

> - Dielektrikum : Zapomente na cire PVC, to jaktakz funguje tak do 300MHz,
utlum je velky. Utlumove nejlip vychazi vzduchovy koax ( na rezu je videt
takova 'hvezdicka' z cireho PVC a dutinkach je vzduch. Ovsem problem je v