nabijanie konstantnym prudom

Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:48:39 CET 2004

Pri konstantnim napeti se zase konec nabijeni strasne prodlouzi. Je vhodne
pro trvale dobijeny provoz, ale u Pb baterky s tim nejde dosahnout plne
nabiti. Zalezi, k cemu ma nabijecka slouzit. Jestli k "srovnani" autobaterie
pred zimni sezonou, potom prebijeni nevadi, jen bych se primlouval za mensi
proud nad plynovacim napetim. Jako optimalni se mi jevi trafo s vhodne
nastavenym napetim, diody a pripadne maly seriovy odpor.  Pokud je to
provozni nabijeni provadene  (skoro)  kazdy den, chtelo by to chytrou
nabijecku, ktera podle napeti ridi proud a nakonec i vypne.

Andel

> Nabijeni konstantnim proudem neni nejlepsi napad, kdyz ji nechas dlhsie,
tak ji vyvaris, zkroutej se plechy atd. Lepsi je zdroj konstantniho napeti,
ten ti pri plnem napeti na clanek prakticky prestane nabijet a nepotrebujes
ani casovac.