Cyklovac steracu u S120

"Zíka Aleš, Ing." @regina.gin.cz "Zíka Aleš, Ing."
Středa Březen 17 11:51:09 CET 2004

> 	To bude asi ono, ta dioda zrejme nejak nahrazuje tu
> zarovku, to by
> me zajimalo jak. Napada me, ze pusti proud kontaktem jen pro
> dobeh, ale
> nikoliv pro zkrat motoru, ale u me ten motor ma takovou
> setrvacnost, ze
> pokud se mu po vypnuti nezkratuji privody (dynamo do zkratu),
> tak proste
> nazastavi.

	Diky za schema. S tou diodou je to tak, jak jsem myslel - pusti
proud je ve smeru pro dobeh stracu, ale pro zkrat je zavrena, zajimavy je,
ze ten motor neprebiha, kdyz neni vubec brzdenenj. Mozna je to tim, ze je
napajen pres tu diodu, kde je urcity ubytek napeti, takze jede o neco
pomaleji, eventulene by se to dalo resit zarovkou paralelne k ty diode.
Zkusim neco takoveho pouzit.
	Tohle reseni s diodou u spinace je lepsi v tom, ze ve vypnute poloze
je dobehovy kontakt zapojen presne tak jako driv. Ja jsem tu zarovku
montoval primo na motor steracu, kde se vrazila mezi zkratovaci kontakt a
plus pol, coz ma ovsem tu obrovskou nevyhodu, ze je zapojena i pro vypnutou
polohu, takze pokud praskne, tak motor nebrzdi ani ve vypnute pooloze
spinace a sterace se prakticky nedaji zastavit.

			Aleš Zíka
			Pelhřimov

			e-mail: Ales.Zika@pel.cb.ds.mfcr.cz
				  Ales.Zika@seznam.cz