RE: zdroj pro autozesilovač

Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz Cihak
Středa Březen 17 11:51:08 CET 2004

Nejjednodussi bude dat do privodu 220V termistor jako je v PC zdrojich. Ten
ma za studena odpor nekolik desitek ohmu a pruchodem proudu se ohreje. Tim
klesne jeho odpor na cca jednotky Ohmu. Cim vetsi proud odebirate, tim
nizzsi je jeho odpor. Ale pri tom pocatecnim proudovem narazu je jeste
studeny, takze ho omezi na prijatelnou hodnotu.
Drive se do privodu daval odpor nekolik desitek ohmu, a casovym rele se po
nekolika sekundach zkratoval.

To lupani byva lepsi odstranit u zdroje - Lupala mi lednicka, do jejiho
privodu jsem zaradil profi filtr vybagrovany z jakehosi saloveho pocitace a
mam po problemech.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: fleo@post.cz [mailto:fleo@post.cz]
Sent: Tuesday, August 01, 2000 1:37 PM
To: Multiple recipients of list
Subject: zdroj pro autozesilovač

Dobrý den,

rád bych vás poprosil o řešení následujícího problému, postavil jsem si
zdroj pro autozesilovač. Dal jsem do něj toroidní trafo TALEMA 12 V 500W,
7812 podpořeno čtyřmi BD250, všechno běhá v pohodě, ani to moc nežere, ale
jenom pokud se to podaří rozběhnout. Někdy se stane, že se při nahození
vyhodí jistič. Měl jsem tam zezačátku dost velkou kapacitu, asi 40mF, tu
jsem teda postupně snížil, tím se počet vyhození zmenšil, ale stejně. Jak se
to prosím dělá, aby náběh zdroje byl pomalý? Jak to lze udělat
nejjednodušeji a jak se dá odfiltrovat případné lupání při zapnutí nějakého
jiného spotřebiče do sítě?

                      Děkuji Honza Krejsa

 Pripojte se zdarma k internetu:
 *** http://VOLNY.CZ