Elektronicky starter pro zarivky

Ing. Vladimír Andìl vaelektronik
Středa Březen 17 11:50:59 CET 2004

Ja mam spatne zkusenosti se zapalovanim VN. Delal jsem menic pro 7W zarivku
k akvariu (kdyby tam bylo 220 a zarivka detem spadla do vody, nebylo by to
nejbezpecnejsi) a zarivka cernala vzdy na jednom konci. Neni pravda, ze
pomoci VN lze zapalit i zcernalou. Po 1/2 roce, kdy byl konec totalne cerny,
zarivka nechtela zapalit, po zapaleni na sobe mela cca dvojnasobne napeti
nez nova, byla horka a svitila malo. Konzultaci v Tesle Holesovice jsem se
dozvedel, ze zarivce vadi nesymetricke napeti (ten menic byl jednocinny).
Mam ale jinou zarivku 9W s jednocinnym menicem (asi se lip povedl) a ta
funguje uz nekolik let. Neni to ale ta zahnuta (DZ), ale rovna jeste z DDR.
                                                            Andel